Eternium
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To make Eternium eternal, Medal shoud be applied only for Season, not for ANB

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  • WarriorSeven
    replied
    Sorry, I for one think you have the reasoning backwards. Having medals for a new ANB toon IS an incentive to play in the ANB's.

    Medals do and can help during the INITIAL game start for a brand new ANB hero that has little ability to contribute to damage, toughness, and recovery from hits -- the initial gear available is low level and poor quality. So, for THAT reason, especially if you regularly compete in the ANB's, having lots of medals at the start of a new ANB game with a new hero will HELP help your ANB toon progress a bit faster, at least initially. However, this effect diminishes quickly as your progress the game levels, though, and then you are forced to develop good, effective gear for your champion.

    It has been proven time and time again that medals, in general, do little to increase your regular or permanant hero's attribute levels during normal gameplay (5-starring, season, etc.). The contribution by a medal's attributes are simply swamped by the MUCH larger effects of Champion Level plus high level gear (L77) attributes.

    Personally, I view medals as providing a useful boost (crutch?) for a new toon to get off the ground running more quickly during each ANB. Otherwise, they simply accumulate by the experienced player for the game's so-called honor and glory (and boasting).

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  • 김기현
    replied
    시즌의 경우, 메달 시스템이 좋은 이유는 두 가지이다.

    1. 메달이 있으면 유리하지만, 메달이 없는 뉴비 또는 중급자도 노력으로 레벨과 스킬을 올려서 커버할 수 있다.

    2. 레벨을 아무리 올려도 노력으로 더 이상 획득할 수 없는 속성들, 즉 '힘' 외의 다른 속성들을 추가로 더 올릴 수 있다는 점에서 메달은 필요해 보인다.

    그러나 이것을 ANB에 적용해 버리면, 뉴비는 새로 시작할 의욕 자체를 잃고 유입되지 않는다.​


    For the season, there are two reasons why the medal system is good.

    1. Medals are advantageous, but even newbies or intermediates without medals can raise their levels and skills with effort to cover them.

    2. Medals seem necessary in that you can further raise the attributes that you can no longer acquire with effort, that is, other than 'power'.

    However, if you apply this to ANB, Newbie loses its motivation to start ANB and does not flow in.​
    Last edited by 김기현; 03-06-2023, 12:59 AM.

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  • To make Eternium eternal, Medal shoud be applied only for Season, not for ANB

    게임뿐만 아니라, 모든 집단은 본질적으로 뉴비가 지속적으로 유입이 되어야 생존이 가능하다. 그런데 메달은 현재 이터니움을 지속적으로 플레이하는 구성원 중에서도 상위 그룹에게만 지속 유인을 제공하고 있다. 이런 부익부 빈익빈 구조는 새로 진입하는 이들에게서 '기회'를 박탈함으로써, 메달이 누적될수록 진입장벽을 점점 더 높여서 뉴비의 유입을 막는다. 이러면 이터니움은 현재 적극적으로 플레이하는 유저들에게서만 금전적, 시간적 자원을 빨아들이고, 그것이 다 고갈되고 나면 이터니움은 쇠락의 길로 가게 된다.

    게임이 장수하려면, '시작할 때마다 완전히 새로 시작하여, 오직 플레이어의 기술과 능력으로만 승부할 수' 있어야 한다. 그래서 뉴비에게도 어느 정도 기회를 주어야 한다. 거기에서 드라마가 나오고, 생명력이 올라간다.

    열심히 메달을 딴 이상 어딘가는 써먹을 수 있어야 도전의 동기가 생기므로, 시즌에는 적용하는 것이 좋을 것 같다. 하지만 명색이 ANB인데, 시작할 때부터 누군가는 이미 레벨 30,40 이상의 효과를 메달로 누리고 있으면 그것은 뉴비 양민학살밖에 되지 않는다. 심지어 성장 속도(경험치 증가 속도)마저 다르다. 그것은 ANB가 아니라 헤비급과 플라이급을 한데 붙여놓고 싸우라는 것이며, 그 체급 차이는 노력으로 극복할 수도 없고, 심지어 점점 더 벌어진다. 그러면 새로운 유저는 들어오지 않는다.

    그래서, 메달은 시즌에만 적용해야 한다.



    In addition to games, all groups can survive essentially only when newbies continue to flow in. However, the medal currently provides continuous incentives only to the top group among the members who continue to play Eternium. This structure of the rich and the poor deprives the new entrants of "opportunities," increasing entry barriers as medals accumulate, preventing the influx of newbies. In this case, Eternium absorbs financial and time resources only from users who currently play actively, and when it is exhausted, Eternium will go down the path of decline.

    For a game to live a long life, it must 'start completely new every time it starts, and be able to compete only with the skills and abilities of the player'. So Newby should be given some opportunity as well. That's where the drama comes out, and the vitality goes up.

    As long as you win a medal hard, you have to be able to use it somewhere to have a motivation to challenge, so it would be better to apply it in the season. However, the name is ANB, and if someone already enjoys a medal above level 30, 40, from the start, it will be nothing but a Newbie massacre. Even the rate of growth (the rate of increase in experience) is different. It's not ANB, it's to fight the heavyweight and flyweights together, and the weight gap cannot be overcome by effort, even widening even more. Then no new users come in.

    So, medals should only be applied for the season.​​
    Last edited by 김기현; 03-06-2023, 01:28 AM.
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